Euroopan lentoturvallisuusviraston (EASA) lentotoiminta-asetuksen osa NCO muuttaa hätälähettimiä koskevia vaatimuksia 25.8.2016 alkaen. Käytännössä vaatimukset koskevat suurinta osaa yleisilmailuun käytettävistä moottorikäyttöisistä ilma-aluksista. 25.8.2016 jälkeen EASA-ilma-aluksessa tulee olla hätälähetin. Tämä määräys tulee myöhemmin koskemaan myös niitä ilma-aluksia (liite II), jotka eivät ole EU-sääntelyn alaisia − kuitenkin niin, että näille ilma-aluksille ehdotetaan siirtymäaikaa 1.4.2018 saakka. Trafin tiedote asiasta …
kesäkuu 2016 archive
Tilaisuudet
Viimeisimmät artikkelit
- Vuoden Lentäjä -kunniakirjat Anssi Rekulalle ja Ari Toloselle
- Muutettu ilmailumääräys: Lentomiehistöä koskevien komission asetukseen 1178/2011 sisältyvien säännösten soveltaminen Suomessa (GEN M1-9)
- Liikenne – ja viestintävirasto Traficom:n lausuntopyyntö ilmatilan rakenteiden ja käytön toimivuudesta
- Hyvää Joulua ja Turvallista Uutta Vuotta
- Liikenne- ja viestintävirasto Traficom aloittaa toimintansa 1.1.2019
Arkistot
- helmikuu 2019
- tammikuu 2019
- joulukuu 2018
- marraskuu 2018
- lokakuu 2018
- syyskuu 2018
- elokuu 2018
- heinäkuu 2018
- toukokuu 2018
- huhtikuu 2018
- maaliskuu 2018
- helmikuu 2018
- tammikuu 2018
- joulukuu 2017
- marraskuu 2017
- lokakuu 2017
- syyskuu 2017
- elokuu 2017
- heinäkuu 2017
- kesäkuu 2017
- toukokuu 2017
- huhtikuu 2017
- maaliskuu 2017
- helmikuu 2017
- tammikuu 2017
- joulukuu 2016
- marraskuu 2016
- lokakuu 2016
- syyskuu 2016
- elokuu 2016
- heinäkuu 2016
- kesäkuu 2016
- toukokuu 2016
- huhtikuu 2016
- maaliskuu 2016
- helmikuu 2016
- tammikuu 2016
- joulukuu 2015
- marraskuu 2015
- lokakuu 2015
- syyskuu 2015
- heinäkuu 2015
- kesäkuu 2015
- toukokuu 2015
- huhtikuu 2015
- maaliskuu 2015
- helmikuu 2015
- tammikuu 2015
- joulukuu 2014
- marraskuu 2014
- lokakuu 2014
- syyskuu 2014
- elokuu 2014
- heinäkuu 2014
- kesäkuu 2014
- toukokuu 2014
- huhtikuu 2014
- maaliskuu 2014
- helmikuu 2014
- tammikuu 2014
- joulukuu 2013
- marraskuu 2013
- lokakuu 2013
- syyskuu 2013
- elokuu 2013
- heinäkuu 2013
- toukokuu 2013
- huhtikuu 2013
- maaliskuu 2013
- helmikuu 2013
- tammikuu 2013
- joulukuu 2012
- marraskuu 2012
- lokakuu 2012
- elokuu 2012
- heinäkuu 2012
- kesäkuu 2012
- toukokuu 2012
- huhtikuu 2012
- maaliskuu 2012
- helmikuu 2012
- tammikuu 2012
- joulukuu 2011
- marraskuu 2011
Kategoriat
AOPA Air Safety Institute Lentoturvallisuusvideot
- A Real-life Close Call
- Accident Case Study: Communication Breakdown
- Accident Case Study: Delayed Reaction
- Accident Case Study: Emergency Management
- Accident Case Study: Final Approach
- Accident case study: Single point failure
- Accident Case Study: Unintended Consequences
- Accident Case Study: VFR into IMC
- Flying the Weather: Picking up Ice
- Margins of Safety: Angle of Attack Indicators
- Margins of Safety: Avoiding Power-On Stalls
- Real Pilot Story: Ambushed by Ice
- Real Pilot Story: Fire in the Cockpit
- Real Pilot Story: From Miscue to Rescue
- Real Pilot Story: The Impossible Turn
- Rotor wash accident
- Safety tips from taxi to touchdown
- Stuck on top, no gyro in IMC: Top ATC assists
- Survive: Beyond the Forced Landing
- Takeoffs and Landings 1: Correct Base-to-Final Turn procedure
- Takeoffs and Landings 2: Cross-wind landings
- Takeoffs and Landings 3: Stabilized Approaches
- Takeoffs and Landings 4: Normal Takeoffs
- Takeoffs and Landings 5: Short Field Landings
- Takeoffs and Landings 6: Determining an Abort Point
- Top 5 Mistakes Pilots Make (2008)
AOPA Finland Pilot Upgrade-seminaarit
FAA
- Aircraft Performance and Monitoring – GAJSC Safety Enhancement Topics
- Aircrew Survival
- Back to Basics – General Aviation Pilot Decision Making
- Disorientation – 1973 Federal Aviation Administration Pilot Training Educational Documentary
- Dusk to Dawn – 1971 Federal Aviation Administration Pilot Training Educational Documentary
- FAA Safety Video – Face to Face, Eye to Eye
- Ice Induced Stall Pilot Training
- Kauden aloitus – Start Up – 1976 Federal Aviation Administration Pilot Training Educational Documentary
- Pre-Departure Briefing – FAA briefing example from Was That For Us?
- Stable and Safe – 1968 Federal Aviation Administration Pilot Training Educational Documentary
- Stalling for Safety – FAA video Private/Instrument/Commercial Pilot training 1976
- Was That For Us? – FAA Safety Video (2009)